MÓJ POKÓJ, MOJA PRACOWNIA... // Porady dotyczące dobrej organizacji narzędzi plastycznych

10.6.15


Dziś nieco odmienny post! Zazwyczaj przygotowuję i dodaję tu tutoriale,
ale stwierdziłam, że nastał odpowiedni moment na podzielenie się z Wami moją organizacją przyborów plastycznych oraz pokoju, który jak widać na zdjęciach zdecydowanie przeobraził  się w pracownię artystyczną. Ponadto pragnę zdradzić Wam kilka sprawdzonych sposobów  na rozmieszczenie różnorodnych elementów, a także napisać, jakie organizacyjne aspekty sprawdziły się u mnie najbardziej.

1. koszyczki, pudełka, etui...
Najlepszym sposobem na przechowywanie różnorodnych przyborów,
tj. dziurkaczy, nożyczek,kredek a także wykonanych prac (sama trzymam swoje kartki w pudełku,
które możecie zobaczyć poniżej), jest bez wątpienia umieszczenie
ich w różnorodnych koszyczkach, pudełkach czy też opakowaniach,

Osobiście nie wyobrażam sobie rozmieszczenia moich narzędzi w inny sposób.
Jest to nie tylko estetyczne, ale i praktyczne. Wyciągnięcie koszyczka na stół
podczas przygotowywania pracy, jest o wiele łatwiejsze, niż nieustanne poszukiwania, np. danego pisaka w chaosie. 

2. stojak:
Kiedy umieściłam na moim FANPAGE`u zdjęcie stojaka na wstążki, wykonanego przez mojego kochanego tatusia, wielu z Was zadawało liczne pytania na jego temat.
Jest to najlepsza rzecz, jaką mogłam sobie wyobrazić do przechowywania wstęg. Nie dość, że wszystko jest  odpowiednio (kolorystycznie, wielkością
i materiałem) poukładane i pięknie wygląda, to również znakomicie sprawdza się w praktyce. Pręty, na których umieszczone są wstążki, obracają się, dlatego nie muszę ich zdejmować,a jedynie ucinać w odpowiednim miejscu. Polecam każdemu! 

3. półki:
Wiem, że nie każdy jest w stanie zakupić koszyczki, pudełka dekoracyjne czy tez stojaki dlatego uważam, że odpowiednio zorganizowana półka, również może posłużyć  za odpowiednie miejsce do przechowywania swoich przyborów. Ja wykorzystałam jedną  z półek do umieszczenia na niej farb (olejnych, akwarelowych, tempery...),  pędzelków (je zaś umieściłam w szklanym wazoniku, który dekorowałam we wcześniejszych postach farbami do szkła), plasteliny, modeliny oraz płótna.

a) kategorie:
 Warto pomyśleć o podziale naszych narzędzi na odpowiednie kategorie.
Swoje materiały podzieliłam i umieściłam w koszyczkach. Zazwyczaj znajdują się tam cekiny, dziurkacze, ołówki, kleje, nożyczki, kredki, elementy dekoracyjne oraz wstążki. Nawet muszelki zebrane nad morzem, kleje brokatowe  czy kwiatki materiałowe są przeze mnie przechowywane w osobnych pudełkach.

b) miejsce:
Dobra organizacja to taka, w której wszystko ma swoje miejsce.
Warto przeznaczyć jedną półkę na przybory i sprawić, że będzie 
ona stałą przestrzenią dla danych rzeczy. 

c) porządek:
Jeśli posegregujesz swoje przybory, nie pozwól, aby zapanował w nich chaos.
Staraj się odkładać zawsze swoje rzeczy na miejsce (stąd zwrócenie uwagi
na kategorie oraz położenie).

d) dbałość:
Dbaj o każde narzędzie pracy. Zbieraj skrawki kartek, które możesz wykorzystać 
chociażby do robienia kwiatków czy też traktowania ich dziurkaczem.
Pozostawione kartki przechowuj w pudełku lub siatkach.   

 Jeśli już mowa o kartkach to również staram się je rozdzielać 
na kategorie: techniczne, rysunkowe, kolorowe, specjalne.
Trzymam je w biurku lub dużych, szarych kopertach na jednej z szafek.

Moim miejscem pracy jest duży, okrągły stół, na którym mogę położyć wszystkie moje koszyczki. W ten sposób moja praca jest łatwiejsza
i przyjemniejsza. Tuż za stołem znajduje się biurko z gilotyna i kartkami,
więc jest to dodatkowe ułatwienie.

Na koniec dodam, iż wielu pewnie może dziwić, że pasja zajmuje nie tylko
w moim życiu, ale i pokoju tyle miejsca. Przyznam szczerze, że zawsze przyjemnie wraca mi się do rodzinnego domu, gdzie czekają na mnie wszystkie gromadzone przeze mnie narzędzia. Gdy tylko wchodzę do mojego pokoju, 
to od razu chce mi się pracować!

Jak Wy organizujecie swoją przestrzeń?
Jakie są Wasze sposoby na układanie narzędzi plastycznych?
Koniecznie podzielcie się ze mną Waszymi spostrzeżeniami i poradami
w komentarzach :)









Zobacz także

21 komentarzy

  1. Ale masz wiele przydasiów:)
    moc uścisków

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, grunt to dobra organizacja miejsca pracy. Chyba muszę wziąć z Ciebie przykład :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy i pomocny ten post.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, masz fajne pomysły. Fajnie o tym wszystkim napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko ma swoje miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post, ja uwielbiam koszyczki, pudełeczka, mam ich masę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobra organizacja to podstawa;)
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny post;) organizacja swoich przydasiów to podstawa;)

    OdpowiedzUsuń
  9. tego stojaka zazdroszczę, prszentuje się świetnie! Tata ma rękę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna organizacja i porządek ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie niby wszystko swoje miejsce ma, jest pochowane, posegregowane i wiem co gdzie mam, ale pomimo tego i tak się nie mieści w naszym malutkim pokoiku ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. fajne pomysły na organizację :) a wstążki na stojaku nie kurzą się? trzymasz je w zamknięciu? Zastanawiałam się nad czymś takim, ale zastanawiam się jak się sprawdza w praktyce...
    Pozdrawiam, Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kuszą się,ponieważ używam ich regularnie :-) U mnie stojak sprawdza się idealnie,polecam :-)

      Usuń
  13. super zorganizowana pracownia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Organizacja i porządek na 6! :D pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie masz to wszystko poukładane :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj, jak precyzyjnie podałaś wszystko, by opanować często rękodzielniczy chaos. Muszę się wziąć za właściwą segregację moich "przydasiów". Dzięki, pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie masz to wszystko poukładane :) a przede wszystkim gratuluję takich zbiorów :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zawsze miałam problemy z organizacją swojego stanowiska pracy, mam nadzieje ,że dzięki tobie zmienię pewne nawyki :D Ciekawe czy dam radę :P

    OdpowiedzUsuń
  19. dobra organizacja to podstawa :)

    Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za komentarze :)